I ZASADY OGÓLNE
1. Udział
w zajęciach zdalnych jest dla uczniów obowiązkiem.
2. Zabrania
się przekazywania ID osobom postronnym.
3. Zajęcia
on-line odbywają się wg ustalonego planu dostępnego dla dzieci i rodziców (w
LIBRUSIE).
4. Przestrzeganie
netykiety jest obowiązkiem ucznia, nauczyciela, rodzica.
5. W
czasie nauki zdalnej wymiana materiałów między uczniem a nauczycielem przebiega
przez TEAMS i OUTLOOK.
6. Kontakty
z rodzicami następuje poprzez LIBRUS.
7. Uczestnictwo
w lekcji związane jest z posiadaniem sprawnego sprzętu – kamerki i mikrofonu.
8. Lekcje
nie mogą być nagrywane i udostępniane.
9. Lekcja
zdalna trwa 45 minut.
10. Jeśli
uczeń przez dwie jednostki lekcyjne jest nieobecny lub nie odpowiada na pytania,
nauczyciel informuje wychowawcę, a ten wzywa rodzica do kontroli nad dzieckiem.
11. Pisanie
sprawdzianów/kartkówek odbywa się przy włączonej kamerze/mikrofonie (lub według
innych ustaleń nauczyciela).
12. Nauczyciel
odpowiada na wiadomości (czaty) w godzinach pracy szkoły (8.00 – 16.00).
Nauczanie zdalne nie oznacza całodobowej dostępności nauczyciela.
13. W
trakcie zdalnego nauczania wszystkie oceny zyskują wagę 1 (bez względu na ustalenia
obowiązujące w zwykłym trybie nauki).
II NETYKIETA:
1. Podczas
rozmowy prowadzonej z wykorzystaniem kamery należy być odpowiednio ubranym.
2. Nie
wolno jeść podczas zajęć ani opuszczać lekcji ze względu na posiłek.
3. Nie
wolno nagrywać zajęć (podczas nagrywania wszyscy automatycznie otrzymują o tym komunikat).
4. Podczas
zajęć on-line wszystkie mikrofony w komputerach, telewizory, radia, odkurzacze
i inne sprzęty w domu powinny być wyciszone w takim stopniu, żeby nie zakłócały
lekcji.
5. Wrzucanie
emotikonów, linków, hasztagów, gifów itp. na grupę zajęciową bez zgody osoby
prowadzącej zajęcia skutkuje obniżoną oceną z zachowania.
6. Bezwzględnie
obowiązuje kulturalne odzywanie się – w mowie i piśmie.
7. W
trakcie lekcji nie prowadzi się prywatnej korespondencji na czacie, w zespole.
8. Korzystanie
z telefonu podczas zajęć (poza sytuacją, gdy używany jest do uczestnictwa w
lekcji) jest zabronione.
III RODZIC:
1. Dba
o właściwe warunki do pracy dziecka (spokojne otoczenie, odpowiednie miejsce
pracy, bez osób trzecich).
2. Gwarantuje
sprawność sprzętu, którym dysponuje dziecko, koniecznego do nauczania zdalnego (komputer,
mikrofon, kamerka).
3. Wprowadza
domowe zasady lekcji zdalnych zgodne z zasadami bhp.
4. Wspiera
dziecko, zachęca do samodzielności.
5. Ma
prawo korzystać z pomocy pedagoga, psychologa, nauczyciela, wychowawcy w formie
zdalnej (kontakt przez Librus).
6. Zobowiązany
jest niezwłocznie poinformować nauczyciela o problemach technicznych dziecka,
co umożliwi wspólne ustalenie tymczasowych zasad uczestnictwa ucznia w
zajęciach.
7. Usprawiedliwia
nieobecność dziecka (przez LIBRUS).
8. Nie
załatwia żadnych spraw z dziećmi w trakcie zajęć.
9. Nie
ingeruje w prace dzieci, nie podpowiada – jest uczciwy i tego uczy swoje
dzieci.
10. Nie
wchodzi w dialog z nauczycielem prowadzącym lekcję.
11. Uczy
dziecko właściwego wykorzystania przerw (rozruszanie się, jedzenie).
12. Pomaga
przygotować się do zajęć (podręcznik, zeszyt, inne przybory).
13. Zwraca
uwagę, by dziecko nie używało telefonu podczas zajęć (poza sytuacją, gdy
wykorzystywany jest on do uczestnictwa w lekcji).
IV UCZEŃ:
1. Pracuje
zdalnie zgodnie z planem lekcji.
2. Komunikuje
się z nauczycielem wyłącznie elektronicznie.
3. Loguje
się imieniem i nazwiskiem w TEAMS.
4. Terminowo
wykonuje prace.
5. Oddaje
prace tym samym kanałem, którym zostały zadane (chyba że inaczej ustali
nauczyciel, który o tym poinformuje).
6. Ma
obowiązek punktualnego stawiania się na zajęciach.
7. Może
być pytany na lekcji na zwykłych zasadach – odpowiada zawsze z włączoną
kamerką.
8. W
razie nieobecności na sprawdzianie lub jeśli wystąpiła utrata połączenia –
kontaktuje się z nauczycielem i ustala termin indywidualnych konsultacji w celu
zaliczenia zaległej pracy.
9. Wykonuje
i przesyła prace zgodnie ze wskazówkami nauczyciela.
10. Jeśli
czegoś nie wie czy nie może znaleźć, najpierw sprawdza meile, czaty, zakładki w
TEAMS, następnie pyta kolegów, dopiero potem kieruje pytanie do nauczyciela.
11. Wszelkie
trudności techniczne związane z obsługą TEAMS
zgłasza rodzicom i nauczycielowi informatyki.
V NAUCZYCIEL:
1. Prowadzi
wideolekcje.
2. Odnotowuje
w LIBRUSIE obecność/nieobecność i oceny uczniów.
3. Umieszcza
w TEAMSACH (ZESPOŁY – ZADANIA lub NOTES) ćwiczenia, testy, prace – z datą
oddania i ewentualną instrukcją wykonania (termin oddania jest widoczny, także
to, kto pracę przesyła; w tym miejscu można prace komentować; wszystkie prace
klasy mamy w jednym miejscu).
4. Jest
zobowiązany do przeprowadzenia konsultacji z rodzicami zgodnie z ustalonym
harmonogramem.
5. Każdy
nauczyciel zakłada dla uczniów ZESPOŁ w TEAMS.
6. W
razie nieoddanej pracy informuje rodziców przez LIBRUS.
7. Zamieszcza,
aktualizuje w TEAMS materiały dla uczniów.
8. Dokumentuje
pracę odnotowując wszystko w LIBRUSIE (tematy, obecność, oceny, terminy
sprawdzianów, kartkówek).
9. W
sytuacjach budzących wątpliwość co do samodzielności wykonanej przez ucznia
pracy, może wezwać go na indywidualne konsultacje.
10. Informuje
uczniów o konsekwencjach nieprzesłania pracy na czas czy „znikania” w trakcie
zajęć.
VI OCENIANIE:
1. Ocenie
podlega:
– kultura języka i kultura osobista,
zachowanie według ustalonych zasad,
– obecność na zajęciach – uczeń,
który nie zareaguje na polecenia nauczyciela, odpowiadając przez mikrofon lub
pisząc na czacie, otrzymuje minus za brak pracy na lekcji. Trzeci minus oznacza
ocenę niedostateczną.
– postawa uczniowska w czasie
zajęć,
– systematyczność w odbiorze i
przesyłaniu materiałów,
– sumienność i zaangażowanie w
pracę na zajęciach i w domu,
– poprawność wykonania zadań –
zrozumienie tematu, znajomość zagadnienia, konstrukcja pracy, język,
– samodzielność.
2. Ocenie
podlegają następujące typy prac: sprawdziany, testy, kartkówki, karty pracy,
dłuższe wypowiedzi pisemne, projekty, quizy on-line, zeszyty, zeszyt on-line,
wypowiedzi i aktywność podczas zajęć, prace plastyczne, prezentacje, dodatkowe
prace nieobowiązkowe oraz inne, o których powiadamia nauczyciel.
3. Niedotrzymanie
terminu wykonania pracy skutkuje obniżeniem oceny.
4. Jeśli
uczeń nie stawi się bez usprawiedliwienia na umówione konsultacje, ponosi
odpowiednie konsekwencje (traci możliwość poprawienia oceny ze sprawdzianu lub
poprawy oceny z przedmiotu).
5. Aktywność
w trakcie zajęć, wypowiedzi na forum, udział w dyskusji, rozwiązywanie zadań są
oceniane plusami.
6. Przy
wystawianiu klasyfikacyjnych ocen zachowania na pierwszy semestr, kierujemy się
dwiema kategoriami. Ocenie podlega: stosunek do obowiązków szkolnych oraz
poszanowanie godności człowieka. Wyróżnienie otrzymuje uczeń, który – obok
odpowiedniej średniej ocen uzyskanych z przedmiotów – otrzyma co najmniej oceny
bardzo dobre w obu kategoriach.