Wizyta w Paryżu

Nawigacja: Home / Projekty / Comenius 2009-2011 / Wizyta w Paryżu

Po przyjemnym, krótkim locie wylądowaliśmy na lotnisku Charles de Gaulle w Paryżu o godzinie 15.50. Z bagażami udaliśmy się na stację kolejową RER, gdyż czekała nas długa podróż pociągiem do Montigny le Bretonneux, gdzie znajduje się nasza szkoła partnerska Licee Emilie de Breteuil. Na stacji St. Michael en Yvelines spotkaliśmy się z naszymi francuskimi partnerami i ich rodzicami, którzy zabrali nas do naszych nowych rodzin. Część z nas zamieszkała w Montigny, a dwie dziewczyny w innej miejscowości oddalonej o 10 km.

W poniedziałek wszyscy spotkaliśmy się w szkole. Zapoznaliśmy się z uczestnikami spotkania z pozostałych krajów i zwiedziliśmy szkołę, która zajmuje dwa oddzielnie położone budynki. Po przerwie przyszła pora na prezentacje o sporcie i grach narodowych każdego kraju. Nasza drużyna wystąpiła jako pierwsza. Wszystkie prezentacje były ciekawe, a możliwość wzięcia udziału w konkursach rozweseliła publiczność.

Po południu udaliśmy się na wycieczkę autokarową do Paryża. Najpierw zwiedziliśmy najsłynniejsze muzeum czyli dawny pałac królów francuskich- Louvre. Oczywiście, widzieliśmy tylko niektóre z cennych dzieł sztuki dawnych mistrzów, jak Mona Lisa, Wenus z Milo czy Kodeks Hammurabiego.

Potem wyruszyliśmy podbijać Wieżę Eiffel’a.  Widok z samego szczytu zapierał dech w piersiach, ale jeszcze wspanialszą rzeczą był widok Wieży Eiffel’a oświetlonej nocą – niezapomniane wrażenie! Następnie przejechaliśmy się najbardziej reprezentacyjną ulicą Paryża- Champs- Elysees, na której znajdują się butiki najsłynniejszych marek: Chanel, Hermsa czy Diora. Ulica była pieknie udekorowana na święta. Pożegnaliśmy stolicę Francji widokiem wielkiego Łuku Tryumfalnego.

We wtorek, po prezentacji o Szwecji, pojechaliśmy do byłej rezydencji Króla Ludwika XIV – Palace de Versaille. Wielki pałac urządzony z ogromnym przepychem wywarł na nas duże wrażenie. Widzieliśmy: salę balową, salę lustrzaną, sypialnie króla i królowej, operę królewska oraz bibliotekę. Słynne ogrody królewskie z fontannami i posągami wyglądały niestety ponuro i nieprzyjaźnie w zimowej scenerii, pokryte śniegiem. Wieczorem mieliśmy okazję obejrzeć przedstawienie baletowe w prawdziwym Teatrze Królewskim. Świetne dekoracje, ciekawe kostiumy, prawdziwa orkiestra z dyrygentem i piękna muzyka złożyły się na niezapomniane wrażenie.

W środę pracowaliśmy krótko w szkole, a potem zostaliśmy przyjęci przez burmistrza Montigny w budynku Ratusza. Popołudnie spędziliśmy w miasteczku na zwiedzaniu i zakupach.

Czwartego dnia pobytu mieliśmy całodniową wycieczkę. Zaczęliśmy od Fontainebleau – siedziby Napoleona Bonaparte. Ten pałac był naprawdę wspaniały i bardzo nam się podobał. Następnie pojechaliśmy do Barbizon – małego miasteczka, gdzie spotykali się przedimpresjoniści. Dzień zakończyliśmy zawodami sportowymi na kręgielni. Było super!

W piątek po południu zwiedzaliśmy Paryż „na piechotę”. Zobaczyliśmy Notre Dame, wyniosłą paryską katedrę, Petit Palais, Plac Concorde i przeszliśmy  się brzegiem Sekwany. Zakończyliśmy wędrówke na Champs Elysees, gdzie sklepy znanych projektantów mody i biżuterii były istnym spełnieniem marzeń, zwłaszcza dla dziewczyn!

Ostatniego dnia naszego pobytu we Francji, tuż po pożegnaniu z naszymi partnerami, pojechaliśmy do Paryża. Udało się nam zwiedzić Musee d'Orsay, gdzie zobaczyliśmy dzieła słynnych impresjonistów. Wieczorem polecieliśmy do Warszawy.

Uważam, że udział w projekcie Comenius, a szczególnie spotkanie z rówieśnikami z innych krajów, jest fantastyczną przygodą. Zostanie to w mojej pamięci na długo.

Natalia Ostrowska, klasa II B Gimnazjum

--------------------->><<----------------------

FRANCJA 29.11 – 3.01.2010

Na przełomie listopada i grudnia, sześcioro uczniów - troje z klasy drugiej i troje z klasy trzeciej – z gimnazjum Sióstr Felicjanek nr 4 w Warszawie, brało udział w kolejnym wyjeździe międzynarodowego projektu „Comenius”, który tym razem odbył się we Francji, pod Paryżem. Podczas pięciu bardzo aktywnych dni, oprócz spędzania czasu w szkole z naszymi opiekunami, zwiedzaliśmy Paryż i jego okolice. Pierwszego dnia, a był to poniedziałek, udaliśmy się do muzeum Le Louvre, które zwiedziliśmy razem z naszym przewodnikiem. Następnie udaliśmy się na wierze Eiffel’a, gdzie po długim staniu w kolejkach, mieliśmy szansę zobaczyć całą panoramę jednego z najpiękniejszych miast w Europie. Plan drugiego dnia mieliśmy równie napięty. Koło południa wyruszyliśmy do Pałacu w Wersalu. Zwiedzaliśmy pałac Ludwika XIV oraz Ludwika XV, Operę oraz ogrody położone przy pałacu. Potem, razem ze swoimi partnerami mieliśmy czas na zjedzenie czegoś i poznanie Wersalu z innej strony. Wieczorem udaliśmy się na spektakl do Opery. Trzeci dzień mieliśmy prawie cały wolny i spędzaliśmy go razem z naszymi francuskimi przyjaciółmi. Czwartek był pełen zwiedzania. Z samego rana spotkaliśmy się przed szkołą i autokarem wyruszyliśmy do pałacu Napoleona I w Fontainebleau, gdzie po zwiedzaniu z przewodnikiem mieliśmy czas na spacer po miasteczku. Stamtąd udaliśmy się do Barbizon, czyli do niewielkiej miejscowości, w której tworzyli malarze tacy jak Rousseau, Millet, Carot i wielu, wielu innych. Wieczorem, wszyscy uczestnicy projektu udali się na kręgle, gdzie miło i aktywnie spożytkowaliśmy nasz wolny czas. Piątek był ostatnim dniem naszego projektu, więc aby zakończyć ten pobyt miłym akcentem, udaliśmy się do Paryża, aby zobaczyć Petit Palais oraz zrobić małe zakupy na Champs – Elysees. Tak zakończyła się dla większości uczestników przygoda z projektem Comenius In France. My jednak mieliśmy samolot dopiero w sobotę po południu, więc zostało nam jeszcze trochę czasu. W sobotę udaliśmy się do Musee d’Orsay, słynącego z obrazów impresjonistów i postimpresjonistów. W tym momencie zakończyła się nasza wycieczka, która należała do bardzo udanych. Spędziliśmy cudowny tydzień z wspaniałymi ludźmi z wielu krajów, a dodatkowo mieliśmy szansę zwiedzić wyjątkowe miejsca.

Zofia Siejwicz, klasa III C

---//---

France 29.11-03.12.2010

In the late November and December six students from Felician's Sister's School number 4 in Warsaw took part in next meeting in France near Paris from the Comenius project.

During the five very active days, beside spending time in school with our partners we visited Paris. The first day we went to Louvre with our guide. Then we went to the top of the Eiffel Tower where we saw the panorama of one of the most beautiful cities in Europe. Next day we went to Versailles and we visited the Palace of  King Ludwig XIV and Ludvig XV, opera and palace gardens. Then we had some time with our French friends and we could get to know Versailles from the other side. In the evening we went for a show in The Opera.

Third day was almost all free and we spent all this time with our friends from other countries. Thursday was full of sightseeing. In the early morning we met in front of the school and we went to the Fontainbleu by bus. Therefrom we went to Barbizon a small village where Rousseau. Millet, Carot and many other artists lived and painted. In the evening all the participants went for a bowling where we spent really nice time.

Friday was the last day of the Comenius project. We went to Petit Palais and we could buy something at Champs Elysees. Our plane was on Saturday evening so we had some extra time. We visited Musee D’Orsay which is famous from the impressionistic and postimpressionistic paintings and that was the end of the journey for our team.

We spent wonderful week with people from different countries and we had a chance to visit many amazing places.

Ewelina Zgiet, class 3C Gim.

244

Wszelkie prawa zastrzeżone, kopiowanie materiałów zawartych na stronie bez uprzedniej zgody właściciela jest zabronione.
Projekt i wykonanie serwisu: design.foto-fm.pl | Strona działa na silniku windu.org